F.C.U.K!!!

Sitter i skrivande stund och försöker reda ut det här med jobb... Inte det roligaste kanske, men jag skulle verkligen behöva pengarna (men mest av allt bli av med hackspetten till mamma som tjötar hål i huvudet på mig). Jag har ju dock ett litet dilemma, eller snarare två. Hästen och skolan. Hästen tar redan mycket tid och skolan vill jag inte hamna efter i mer an vad jag redan gör, så då är ju frågan om det verkligen är värt att ta ett jobb på detta. Får suga på den karamellen ett tag...
    Att bero på tjötande mammor. Det känns fan som att mamma jämt jämför mig med andra, och främst min storasyster: "Linnéa började minsann jobba nör hon gick i tvåan" eller "andra nöjer sig med det de får". Snälla, lilla mamma!  Arbetsförhållandena har förändrats ganska så mycket nu och jag tror knappast att jag får sommarjobb när fast anställda blir varslade till höger och vänster!
     Det är väl tyvärr det man får leva med som mellanbarn, att alltid känna sig osedd och lite klämd mellan de andra syskonen. Någon som håller med? Det gör ju inte saken bättre av att jag typ alltid får skäll för minsta lilla, så känns det i alla fall. Ett praktexempel är ju om jag inte plockat undan på diskbänken. Då är jag bortskämd som får sllt serverat på silverfat. Nu vet jag i och för sig med mig att jag blivit lite bortskämd när jag bor här själv, men det är fan inte lätt asså.
     Till råga på allt elände så tappade Matilda en framsko idag... Mindre kul, för detta innebär nu ännu en onödig kostnad. Men vänta nu! Jag är ju rik som ett troll så detta borde ju inte bli några problem. NOT!!! 
    
Nä fy fanken, nu känns det som att jag bara pratat negativt. Några uppiggande saker är ju att jag fick godkänt på franskaprovet och att Vildan var väldigt gullig idag. Och i morgon är det Motion & Styrka direkt på morgonen + en inställd mattelektion på eftermiddagen, skööönt!
     Well well

God natt Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0