Lappskojs

Idag, må jag säga, har vart en riktigt slapp dag i skolan. Började dagen med ett härligt träningspass på Hammar, för att sedan avsluta den med samhällskunskap (där jag bara satt inne på datorn och gjorde allt förutom just samhäll). Ganska så chill va? Hehe.
    Tyvärr så vart ju inte maten någon höjdare... Hungriga som vi var, jag och Amanda alltså, halvsprang vi till matsalen för att förhoppningsvis mötas av någon mumsig rätt. Men icke! Idag serverades "lappskojs", och för oss som inte kommer från Norrland så kan man summera det som så, att det är skinka nerblandat i potatismos. Låter smaskig va? Nä, tänkte väl det. Enbart namnet på "delikatessen" avslöjar att detta är något som inte skola stoppas i munnen.
    Det fick bli en energifattig pastasallad i stället och tre knäckemackor, matvrak som jag är så blev jag inte speciellt mätt...

Nu sitter jag i alla fall och försöker komma på vad jag ska argumentera om i svenskan. Det är så jäkla svårt, för om man vill att det ska bli riktigt bra så får det ju gärna vara något man verkligen brinner för. Any sugestions?
    Måste gärna bli klar med detta innan jag åker på hoppträning ikväll också. Men som vanligt så finns det ju en massa störmoment i varenda rum. Inte ens i ett tomt, vitmålat rum skulle jag kunna koncentrera mig på mitt arbete. Jag skulle likt förbaskat kunna hitta ett dammkorn som är way more fun än det jag ska göra.
    Men nu måste jag seriöst äta något, jag är hungrig som ett svin!

Puss Hej!

Kommentarer
Postat av: höbba!

men jag hoppas ju verkligen att du inte klankar ner på skolans underbara lappskojs!?!? :O

2009-02-04 @ 00:53:54
URL: http://elinamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0