Matteprov och LHC-försök

Sjuk idag... Inte så kul. Även om man bara är sjuk i en eller två dagar så känns det som att man missar ett helt läsår av skolan. Thank god for First Class! Hehe.
  Matteprovet igår gick tyvärr inte helt som tänkt. Matte är helt enkelt inte mitt starkaste ämne, men det beror nog lite på att jag inte går in för det så mycket. Annars så tycker jag att det går väldigt bra i skolan nu, har bättrat mig betydligt från förra terminen då skolk nästan var en del av mitt schema tyvärr... Men om man bara försöker att anstränga sig så går det faktiskt. En smart person i min klass sa att om man bara tänker att det kan vara ganska intressant att lyssna på vissa föreläsningar, så blir det det. Prova själva!
  Hoppträningen med Matilda på kvällen gick inte heller helt super. Vi var nog lite ur form båda två tror jag. Better luck next week.
  Sen är det så här. Jag läste en sak förut som gjorde mig mycket upprörd, många andra har säkert hört om det också. Ett gäng idioter till forskare i Genève (om jag inte minns helt fel) som tycker att det passar sig att riskera att sätta hela jordens befolkning i fara bara för att det vill bevisa något som redan är bevisat. Jag pratar förstås om LHC-experimentet. De vill återskapa en Big Bang, men till vilken nytta då? Vad har vi för användning av att veta hur det gick till? Räcker det inte bara med att veta att det var så Moder Jord skapades? Så nu riskerar världen att gå under p.g.a detta idiotförsök, grattis! Nu känns all genast mycket bättre!
  Ne, nu ska jag komma på lite bättre tankar och sätta mig med mina nybakade scones oc en kopp te (och te som jag egentligen hatar, haha)

  Puss hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0