Tisdag.

Är det inte helt underbart när solen lyckas titta fram genom detta tjocka molntäcke vi ständigt tycks ha över Svea rike? Här i Sandviken har det varit fint väder i snart tre dagar och det måste nästan vara rekord vad gäller det Nordiska klimatet, me lööve!
   Mamma kom i alla fall hem ifrån Australien ( jag är fortfarande något avundsjuk) och hon hade med sig några Aussie-goodies till mig, bl.a. Crunchy som ligger som obesegrad etta på min topp tio godis-lista. Dessutom en engelsk mode tidning och en bodylotion från Biotherm, men, det bästa av allt var en skiva med filmmusiken till PS I love you. Invigde den i morse när jag gjorde mig i ordning och jag har en stark känsla av att den kan bli ganska så utsliten pga för mycket spelande inom en snar framtid! Tyvärr så fanns inte favoriten The Galway Girl med, men Love you til the end - The Pouges var inkluderad i denna sköna samling örongodis.
   Det är inte många filmer som får mig att gråta, men här är en lista på rullar som jag bölar till likt ett barn som blivit berövad sin gottepåse:
1. PS I love you (seriöst, se den så kommer ni att förstå vad jag menar)
2. Stekta Gröna Tomater
3. Million Dollar Baby
(Hillary Swank verkar ha en förmåga att förvandla mig till ett mänskligt vattenfall)
4. Black Beauty (som den sanna hästnörd jag är)
5. King Kong
6. Pearl Harbour
Titanic blir tyvärr ingen kandidat då jag har sett den för många gånger.
   Jag fick mig i alla fall ett trevligt telefonsamtal med Erika förut och vi pratade om ditten och datten. Saknad just nu kan jag säga är mina favorit tvillingar Sandra och Erika.
   Men nu mina kära vänner ska jag iväg och hoppträna med Vilda Matilda, ha det gött!

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0